Kişiler Ejder Yelken

Ejder Yelken

Yabancı Dil Bilgisi:  İngilizce, Yunanca

Eğitim:

Lisans: Kimya Mühendisliği - Boğaziçi Üniversitesi (1984)

Yüksek Lisans Ekonomi - Doğu Akdeniz Üniversitesi (2000)

Doktora Eğitim Ekonomisi ve Planlaması - Ankara Üniversitesi (2016) (Doktora Tezi: Uluslararası Değerlendirmelerle Eğitimin Yeniden Şekillendirilmesi: PISA'nın Bağlamı, Kapsamı ve Dönüştürücü Etkisi)

Bilgi

Öğretim, okul yönetimi, eğitim stratejik planının hazırlanması ve üniversitelerde ders verme rolleriyle eğitim sunumu ve yönetiminde yer almıştır. TED Üniversitesi ve Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi'nde yarı zamanlı akademik personel olarak dersler verdi. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İşin Geleceği (MSc seviyesi) bu dersler arasındadır. Çoğunluğu eğitim-istihdam ilişkisi olmak üzere birçok seminer ve konferansa davetli konuşmacı olarak katılmıştır.

AB programları ve proje geliştirme konusunda uzmanlığa sahip bir araştırma ve danışmanlık şirketi olan INOVEDS'te Araştırma ve Beceri Direktörüdür. Çalışmalarının bir parçası olarak, eğitim programları, danışmanlık, TOR hazırlama, satın alma, kamu kurumları, STK'lar ve uluslararası kuruluşlar için bağımsız değerlendirme konularında görev almıştır. ILO, Avrupa Konseyi, Güven Eğitim ve Sağlık Vakfı, GIZ, Uzmanlık Fransa, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı referanslar arasındadır.

Araştırma ilgi alanları ve hizmetleri ağırlıklı olarak genç istihdamı, yaşlanan nüfus, yatırımların sosyal etkisi, yenilenebilir enerji sektöründe istihdam, mültecilerin mesleki eğitim programları, çocuk işçiliği gibi sosyal zorluklar etrafında şekillenmektedir.

Eğitimin her bireyin sosyal ve ekonomik yaşamda yer alması için bir anahtar olduğuna ve aynı şeyin refah, ekonomik refah ve toplumların barışı için de geçerli olduğuna inanmaktadır. Bununla birlikte, mevcut yeni bilgi çağında eğitim ihtiyaçlarına, asırlık bir endüstri tipi eğitim sistemine dayanarak cevap vermenin mümkün olmadığını savunuyor. Eğitim ve istihdam arasında sağlam ve gerçekçi bir bağ kurmak; beceriler, işin geleceği, mikro kimlik bilgileri, uluslararası işbirliği ile odaklanılacak yeni bakış açılarından ve araştırma alanlarından bazılarıdır.